گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 / 10 / 1391برچسب:کلینتون,بیل,ریس جمهور امریکا,چلسی کلینتون,دختر,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |



وزیر خارجه آمریکا که از چندی پیش برای انجام معاینات در بیمارستان بستری است دچار عارضه لخته خونی شده است.
پس از آنکه هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا از چندی پیش به منظور معاینات پزشکی در بیمارستان پرسبیترین شهر نیویورک بستری شد روز گذشته پزشکان بیماری وی را عارضه لخته خونی تشخیص دادند.
کلینتون در حدود دو هفته پیش سفر خود به مراکش جهت حضور در کنفرانس دوستان سوریه، جهت پیگیری بحران سوریه، را به خاطر بیماری لغو کرده بود و از آن زمان تا کنون در صحنه سیاست آمریکا حضور نداشته است.
وی هچنین اواسط ماه دسامبر هنگامی که در خانه تنها بود به دليل درمان يک ويروس معده دچار بيهوشی شد. درمان وی روز ۱۳ دسامبر آغاز و از او خواسته شد تا سفر به آفريقای شمالی و خاورميانه که برای هفته بعد از آن تنظيم شده بود را لغو کند.
هیلاری رودهام کلینتون همسر رئیس جمهور اسبق امریکا و سناتور پیشین این کشور است که پس از ناکامی در کسب آراء دموکرات ها برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و سپس پیروزی دموکرات ها در انتخابات 2008 به عنوان وزیر خارجه مشغول به کار شد. وی پس از انتخاب مجدد اوباما قرار است سکان وزارت خارجه را به دست جان کری بسپارد. عکس های زیر از آلبوم خاطرات کلینتون زندگی شخصی و سیاسی وزیرخارجه 65 ساله امریکا را نشان می دهد.

آغاز دوران تحصیلات دانشگاهی در شته علوم سیاسی


در دوران دانشجویی در دانشگاه ییل


جشن فارغ التحصیلی از دانشگاه ییل در رشته حقوق


عضویت در هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آرکانسا و موسسه حقوقی (Rose law)


آشنایی و ازدواج با بیل کلینتون


تولد چلسی کلینتون


پیروزی بیل کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری امریکا


پیروزی و ورود همراه با بیل کلینتون به کاخ سفید



-